Westpunt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Graaf - WaarBenJij.nu Westpunt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Graaf - WaarBenJij.nu

Westpunt

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

14 Maart 2006 | Nederland, Amsterdam

Ja! Daar ben ik dan écht een dag later alweer! :-D

Het was totaal niet de bedoeling om jullie gek te gaan maken met mijn verhalen en zeker niet om zo vaak een update te geven, maar daar ik gister zo’n gave dag heb beleefd, MOEST ik het gewoon even met jullie delen. ;-)

Gisteren tijdens de lunch ben ik met Leo naar ‘de Boogjes’ in Punda gegaan. De oorspronkelijke waterfortboogjes behoorden vroeger tot de fortmuur van het Waterfort. Er zijn nu restaurants gevestigd. Aan de achterkant, grenzend aan de Waterfortstraat, bevinden zich de keukens en aan de voorzijde, grenzend aan het water, zijn terrasjes. Leo en ik zijn bij een ‘boogje’ gaan zitten met een prachtig uitzicht over de zee. Zo blauw!! Naast ons zagen we in het heldere water de vissen zwemmen. En toen we wat brood in het water gooiden kwam er ineens een moreen te voorschijn (red. soort van onderwaterslang/aal. Een moreen kan soms wel 2 meter lang worden en heeft scherpe tanden. Het eet voornamelijk andere vissen en in ons geval dus ook brood). Al snel leek het er te stikken van de morenen. Ik heb geprobeerd er foto’s van te maken, maar helaas is het niet duidelijk te zien. Het was zo gaaf om daar even te lunchen. Zoooo mooi. Op zo’n moment vergeet je even alles om je heen.. zucht.. :-D

Helaas werd ik snel uit die droom verstoord, want ik moest weer terug naar kantoor: mijn pauze zat er weer op. Vol goede moed ben ik weer hard aan de slag gegaan, maar ik kon niet wachten tot het half 5 was.

Om half 5 stond Leo al beneden bij de deur van m'n kantoor te wachten. We sprongen in de auto en zijn helemaal naar Westpunt gereden, naar de ‘shete boka’. Een boka is in feite een inham. Shete boka staat voor zeven inhammen. Aangezien Leo en ik pas vrij laat in Westpunt arriveerden, hadden we niet de tijd om alle bokas te bekijken. Gelukkig heb ik er wel een aantal kunnen zien. Zo begonnen we met Boka Tabla; waar grote golven met een enorme kracht neerslaan tegen een ondergrondse grot. Aan de landkant kun je de grot inlopen (betreden op eigen risico). Het geluid van de golven die naar binnen stromen is ongelofelijk!! Als er echt een grote golf binnenkomt, ontneemt het soms als het licht van buitenaf, waardoor het pikkedonker is. Het is dan ook erg moeilijk om er een goede foto van te maken. En helaas kan je het spectaculaire ‘gevoel’ ook niet vastleggen. Ik had het graag met jullie gedeeld. Verderop bevindt zich Boka Pistol; Een indrukwekkende boka, waar gigantisch grote golven in de lucht exploderen met een enorme knal, alsof er een schot is gelost. Zoals bij alle bokas heb je ook hier een prachtig uitzicht over de noordkust. Ik vond het heel erg indrukwekkend om te zien. Die inmense kracht van de zee. Wat een natuurgeweld!

Vanaf de shete boka, is het maar een klein stukje naar Westpunt. Hier hebben we nog net de laatste zonnestralen van deze bijzondere maandag mee weten te pikken. We zijn even langs de punt gereden en zijn toen gaan dineren bij het welbekende ‘Jaanchies’, waar ik enkele jaren geleden ook al gegeten had. Jaanchies staat bekend om vele bijzonderheden, zoals de kleine vogeltjes, de wandschilderingen, het goede lokale eten, maar het meest toch wel om Jaanchie zelf; de wandelende, pratende menukaart. Zoals die man zijn menu presenteert zou je alles wel willen bestellen. Leo besloot voor wat carco en naakte garnalen te gaan en ik voor de ‘ontwapende zwaardvis’ en wat garnalen met een krokant jasje aan. Alles gegarneerd met caribische rijst met bonen en funghi. Ik heb werkelijkwaar verschrikkelijk lekker gegeten!! Na de behoorlijk zware maaltijd, besloten Leo en ik nog voor een koffie te gaan. Jaanchie begeleidde ons richting de schommeltstoelen bij de suikervogeltjes en suggereerde een congacje en een sigaartje. Ach,.. we zaten er nu toch. Wat kon ons het schelen! Dus zo kwam het dat ik mezelf even later al wiebelend in een schommelstoel vond, met een sigaar in de hand, terwijl ik af en toe wat van de koffie en op z’n tijd ook wat van de cognac nipte. Wat een decadentie! Maar oh wat lekker! Haha.

Na enige tijd zo genoten te hebben, besloten we terug te rijden richting de stad. Na een flinke rit zijn we met de auto de berg opgereden, waar op de top het oude fort ‘Fort Nassau’ ligt. Een prachtig fort met een nog mooier uitzicht over de haven en ver daarbuiten. In het fort zit een restaurant gevestigd. Wij zijn echter aan de rand van het fort op de rotsen gaan zitten en hebben op die manier genoten van de duizenden lichtjes die we vanaf daar konden zien. Op dat moment realiseerde ik me dat ik Curacao behoorlijk op haar waarde onderschat had. Al dat moois op 1 dag en dan te bedenken dat het eiland nog veel meer te bieden heeft. Ik ben vastbesloten om dat te gaan ontdekken en kan je zeggen dat ik vanacht dodelijk vermoeid, maar met een dosis vol mooie nieuwe ervaringen en herinneringen, in een diepe slaap gevallen ben..

  • 14 Maart 2006 - 15:25

    Died:

    Krijg een beetje een vakantie gevoel hiero! Erg cool Steef!

  • 14 Maart 2006 - 15:52

    Leen:

    Maar verder was het niet de bedoeling om ons gek te maken?? Zullen we volgende week dan even een weekje van leven ruilen? ;) Nee hoor meisje, geniet maar van alle lekkere dingen, klinkt echt super allemaal!!! liefs!

  • 14 Maart 2006 - 15:55

    Leen:

    PS: Waanzinnige foto's! En zeer geruststellend dat Leo zoveel duizenden (ben zooooo slecht in aardrijkskunde :S ) kilometers verderop ook z'n hoed op heeft! :D :D

  • 15 Maart 2006 - 18:01

    Leonie:

    He dushi!

    Klinkt weer Hopi Bon hoor!
    De volgende keer zal ik ff naar je zwaaien als je me roept op Mambo hoor!
    :-P ;-) Ga je vrijdag nog naar DJ Jean??
    Werkse meis en tot morgen!!

    XX Leonie

  • 15 Maart 2006 - 18:02

    Leonie:

    De foto's zijn ook erg stoer btw!!

  • 15 Maart 2006 - 23:33

    Anneke:

    He Steef, ben net terug van vakantie, dus moest weer een hoop bijlezen! geweldig verhaal, je bent echt een stoere ja. Maar om een andere reden dan dat je die rotsen enzo beklommen hebt. Haal in godsnaam dat beest van je schouder! Wat een engerd! Liefs!!!

  • 16 Maart 2006 - 09:08

    Lily:

    aaaach is dat niet zielig voor die beestjes, dat ze steeds maar bij al die domme toeristen op hun hoofd moeten gaan zitten? Ben trouwens zo jaloers op het weer en de dingen die jij meemaakt. Ik heb t alleen maar ijskoud hier! En zaterdag beginnen al mn audities weer....:S HELP! Maar goed, spreek je snel sis! kus!

  • 16 Maart 2006 - 20:17

    Dor&Henk:

    Steef,
    Weer een mooi verhaal.
    Tjonge, wat kan jij vertellen.
    Nog mooie foto's ook
    Blijkt dat wij nog veel gemist hebben op Curacao.
    Zullen wij nog maar een keertje langs komen.
    Ik hoor je niet meer over de regen.?????
    Ist nu beter daar?
    Ik kom alleen nog maar als het droog is.
    Deal!
    Gr.X

  • 16 Maart 2006 - 21:20

    Mike:

    je kunt het weer fantastisch vertellen.Ik kijk alweer uit naar het volgende hoofdstuk.De foto`s zijn ook helemaal te gek.Dikke sunchi vanuit het koude nederland.

  • 17 Maart 2006 - 15:22

    Lizette:

    Gaaf die iguana! Weer een leuk verhaal!xx

  • 21 Maart 2006 - 11:53

    Linda:

    Lieverd wat maak je toch leuke dingen mee. hier doe je echt de rest van je leven van. helemaal super. kan aan je foto's en hele lange verhalen in ieder weer zien dat je het super hebt. Zie je volgende verhaal weer met spanning tegemoet! Kissie Lin

  • 21 Maart 2006 - 19:02

    Anouk!:

    Heee Steef!!Lekker aan t werk?!!Zondag gaan wij lekker naar Klein Curacao!!!Zin in!!!Dikke kus van anoukie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 56162

Voorgaande reizen:

17 Februari 2006 - 28 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: