Duiken, Marc Anthony en de Leidse club - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Graaf - WaarBenJij.nu Duiken, Marc Anthony en de Leidse club - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Graaf - WaarBenJij.nu

Duiken, Marc Anthony en de Leidse club

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

02 Juni 2006 | Nederland, Amsterdam

You’ve got mail!
Even een update tussendoor, omdat er toch een hoop mensen nieuwsgierig zijn naar het afgelopen weekend.

Vrijdagavond begon de pret al: Anouk en ik zijn naar een ‘pre-Marc-Anthony-party’ gegaan bij Heinrich thuis! Heinrich is de salsaleraar van Anouk (en vele anderen) en heeft een prachtig huis met enorme patio en tuin. Toen wij daar aankwamen had hij de hele tuin bezaaid met steentjes en hingen er overal feestlichtjes. Er was een BBQ, er klonk muziek en op de patio werd lekker gedansd. Geweldig toch?! En dat kan allemaal maar hier op dit heerlijke eilandje.. :-D Uiteraard werd er heel wat Marc Anthony gedraaid en kon iedereen zich alvast voorbereiden op de volgende avond! Veeeel te gezellig feestje, maar toch maar een beetje op tijd naar huis gegaan, want zaterdag weer vroeg op voor onze 1e duik!

Zaterdagochtend vroeg zaten Anouk en ik helemaal in de startblokken bij Blauwbaai! Ik had me al door de nodige theorie heen geworsteld en had er zin in! We werden voorgesteld aan onze duikinstructeur Andy en mede-duik-genoot James. ’s Morgens flink wat theorie te verwerken gekregen, maar na een stevige lunch was het dan echt zo ver: we mochten onze eerste duik gaan maken! Spannend, maar helemaal stoer hesen we ons in onze wetsuits en duikuitrusting. Het is al heel leuk om te zien hoe dat allemaal werkt! Eenmaal flink bepakt en bezakt de zee ingewaggeld. Daar allemaal oefeningen gedaan en al vrij snel afgedaald. De eerste keer echt ademen onder water is toch behoorlijk spannend! Maar wel heel gaaf. Toen we echter al vrij snel allemaal oefeningen onder water moesten gaan doen (mondstuk eruit halen, achter je gooien, lucht uitblazen, mondstuk zoeken en weer in je mond doen en ademen), begon bij mij de angst toch een beetje toe te slaan.. Ik ben erachter gekomen: ik ben niet zo’n held in mondstukken weghalen onder water (ik moet toch ademen!) en mn bril vol laten lopen! Hihi. Vond het verschrikkelijk.. Uiteindelijk toch nog ruim een uur onder water geweest, maar op een gegeven op 7 meter diepte er een einde aan gemaakt. De pret begon om te slaan in angst en dat was voor mij het teken om te stoppen. Het ging veel te snel en we moesten te veel in te korte tijd. Had het graag iets rustiger aan gedaan, maar dit was een speedy-gonzales-cursus! HELP! Haha. Ik heb de duik afgebroken en heb besloten niet bij hun door te gaan. Voorlopig bevalt het me veel te goed boven water! Hihi. Maar ik weet zeker dat ik het in de toekomst nog wel een keer ga doen. Oooh en dan ook graag bij een andere duikinstructeur.. Want Andy was mij iets te enthousiast! (Enorme grote, kale,kwijlende, dikke neger die perse mijn buddy wilde zijn en me in mijn wetsuite wilde hijsen.. WAAAAH! Haha!)

Zaterdagavond was het dan zover! MARC ANTHONY!! AAUUUUUUUUUHHH!
Anouk en ik zagen er –al zeggen we het zelf- fabulous uit! Want ja,.. je weet maar nooit of hij je ziet op een km afstand! :-D Eenmaal aangekomen bij het WTC was het al goed druk: veel bekenden en een goede sfeer. Helaas werden de batterijen door de beveiliging uit onze camera gehaald, dus geen foto’s voor ons.. :-( Na uren wachten (waarin ik me kapot gelachen heb met Machteld en Ilse van salsa) was het moment daar... Hij was er ECHT! WAAAAAAAAAAH! Wat gaaf was dat! En J. Lo was er ook bij!! Het was fantastisch! Helaas was het geluid ontzettend slecht en veel te zacht. Aan Marc heeft het echter niet gelegen; hij was live helemaal het einde! Waanzinnig om dat meegemaakt te hebben!

Zondag lekker op eilandtoer geweest met de Leidse club die hier rondliep. Wat een gezelligheid!! Heerlijke dag beleeft en volop genoten! Inmiddels ben ik officieel mijn allerlaatste stageweek in gegaan, dus nog even en het zit er op! Over 12 dagen komt de hele fam. deze kant op en gaan we heerlijk 2 weekjes vakantie vieren. En dan.... terug naar Nederland!! Ik kan het me nog niet voorstellen.. Is het alweer bijna voorbij..

Lieverds, ik ga genieten van een te gek weekend: ALL THE BEST voor iedereen!

Lots of love,
Steef

  • 02 Juni 2006 - 18:10

    Seborah:

    Steef, je verhalen klinken echt fantastisch! Geniet er nog even van zolang je er nog bent want het is volgens mij allemaal al veel te snel voorbij gegaan! Veel plezier nog! xxx Seborah

  • 02 Juni 2006 - 18:22

    Jos:

    Whaa Stof! Ik was helemaal vergeten dat je naar Marc ging!!! VET COOL!! Ik wil ook een tuin met steentjes en lichtjes en een BBQ... Veel plezier in je laaatste week!!!
    Dikke kussen van JOSSS

  • 03 Juni 2006 - 15:12

    Sander & Gerda:

    Hi Dushi! we zijn weer veilig thuis en hebben je ouders maar eens flink bijgepraat over je uitspattingen. Jaja, vanochtend straight van Schiphol hoepla naar de koffie bij Einstein. Is dat stoer or what? Maak wat moois van je laatste weekjes enneh.. hou je Hennie's huis een beetje heel? kus van 2 Makambas!

  • 04 Juni 2006 - 08:52

    Leen:

    Lieve Steef, 't klinkt weer heerlijk "zonnig"!!
    Enjoy en tot snel (sorry... is niet leuk voor jou ;) )
    liefs Leen

  • 07 Juni 2006 - 14:32

    Emilie:

    Bad Gilrs From Curacao broekje heeft het erg goed gedaan :P, vanavond een lange update op de mail! xxxx

  • 12 Juni 2006 - 07:36

    AAANNVAALLLLUUUHHH!!!:

    Vet hoor met Patje op de foto! Vind je nu enorm stoer, dat begrijp je wel en wat een lef om zo maar je tietjes tegen hem aan te drukken :D hahahaha! Kick ass! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 56133

Voorgaande reizen:

17 Februari 2006 - 28 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: