The Blue Room - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Graaf - WaarBenJij.nu The Blue Room - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Graaf - WaarBenJij.nu

The Blue Room

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

06 Maart 2006 | Nederland, Amsterdam

Hello my loves!

Daar ben ik weer met een nieuwe update!
Zaterdag zijn we wederom met de hele familie naar Santa Cruz gegaan. Normaal is dit dus inderdaad iets eenmaligs, maar bij zeer hoge uitzondering zijn we zaterdag weer met zn allen de auto in gestapt en naar Santa Cruz gereden. Ongelofelijk wat er uit die auto’s komt. Ik heb het ze zien doen, maar ik begrijp het gewoon niet.. Hangmatten, stoelen, tafels, koelboxen, snijplanken, bestek, eten, drinken, ja zelfs complete BBQ’s komen uit de achterbak. En ik zie het ze eruit halen, maar volgens mij hebben die auto’s een soort van bodemloze achterbak ofzo. Het KAN gewoon niet! Rare jongens die Antillianen.. Haha.

Omdat ik niet zo’n zin had om de hele tijd in de schaduw te gaan zitten en alleen maar te eten en te drinken, ben ik een stukje over het strand gaan wandelen. Daar zag ik echt de ALLERliefste puppies OOIT! Zoooooooooooo schattig! 5 kleine pups. Aaaaaaaach.. natuurlijk weer veel te veel foto’s van gemaakt, maar ik kon het gewoon niet laten. They broke my heart!

Maar na al dat ‘softe’ gedoe was het tijd voor het echte werk. Dus ging ik de uitdaging aan om mee te gaan naar ‘the Blue Room’. Terwijl iedereen reuze enthousiast was over the Blue Room en ik verwacht had dat iedereen wel mee zou gaan, vond ik mezelf even later wandelend door de rimboe met enkel 7 mannen. Where did all the females go? Er bekroop mij een naar voorgevoel.. wat voor tocht zou dit worden? Op mn slippers trotseerde ik de vele gemene takken met doornen, de insecten, het hete zand, de losse stenen en de scherpe rotsen. Het heetste tijdstip van de dag, maar ik gaf geef kick. Ook niet toen we na een flinke (pijnlijke) wandeling eindelijk bij de juiste plek aankwamen... Het enige dat ik dacht: is dit het? Nou, dit was het inderdaad. Het begin van het einde. We stonden bovenaan de rotsen en hoefden ‘alleen nog maar even naar beneden’.. SLIK! De rotsen waren hoog en bijna onbegaanbaar zo scherp. Met bloedende voeten naar beneden geklommen, gegleden, geschuifeld. En toen kwam het allerergste. Terwijl ik mn kleding en zonnebril achterliet op de rotsen, doken alle mannen om mij heen vanaf de rotsen het water in. OH MY GOD! En ik kan een heel mooi verhaal ophangen, maar er is slechts 1 ding waar: ik durfde niet te springen. Eerlijk waar. Ik durfde het niet.. Het was te hoog. Dus er zat maar een ding op; nog verder naar beneden klimmen, nog meer pijnlijden en vanaf daar alsnog het water induiken, maar dat was in ieder geval iets minder hoog. Nou ik kan jullie vertellen; dit stoere wijf heeft het gedaan hoor! :-) I JUMPED! Haha. HELEMAAL GAAF! Eenmaal in het water zijn we naar een grot gezwommen, waar je normaal een paar meter onder water door moet duiken om in de grot te komen. Maar dit keer stond het geluk aan mijn kant; het water stond laag. Ik kon dus net aan mn koppie boven water houden en de grot rustig inzwemmen. Het was een soort bol. Maar het is de blauwste bol die ik ooit gezien heb!! Het was prachtig! Dit noem ik nou echt een wonder der natuur.. Wow. Ik ben naar het donkerste stuk van de grot gezwommen en keek vanaf die kant het licht in. Onbeschrijfelijk hoe blauw iets kan zijn. Het leek net of er allemaal spots op ons schenen: iedereen was blauw. Heel gaaf! Onder water was het nog mooier.. Zo helder, zo mooi. Een klein wondertje. Ik hoop dat de foto’s hiervan nog volgen. Ik had zelf helaas geen onderwater camera.

Toen weer terug uit het water klimmen, de rotsen op. Een paar mannen lieten het afweten (Amateurs!) en zijn met een bootje terug gegaan. Maar ik niet! Oh nee.. Ik ben dapper en bloedend met 3 mannen teruggeklommen over de rotsen, door de wilde natuur en heb de wandeling terug gemaakt. En dat dames en heren maakt mij een stoer wijf! Jawel! :-)
De zondag heb ik al mijn avontuurlijkheden over boord gegooid en heb ik het gewoon bij het huishouden en het zonnen gehouden. Minder spannend, maar wel heel erg lekker op zijn tijd. Ik mag nu ook eindelijk zeggen dat ik toch wel behoorlijk bruin begin te worden! ’s Avonds mijn goede vriend Leo Martina (red. Salsadocent van Dos Bailadores) opgehaald vanaf het vliegveld en nog even een drankje met hem gedaan. Erg gezellig! Helaas ging vanmorgen om kwart voor 6 m'n wekker en was dat het teken dat mijn nieuwe werkweek begonnen was.. Begh! Maar goed; ik ben vastbesloten om deze week iets te gaan leren! So we shall see.. I’ll keep contact!

Wederom allemaal bedankt voor de lieve berichtjes! Ik word er elke keer weer blij van.. Hoop dat alles goed gaat met iedereen en dat ik jullie niet te gek maak met mijn ‘zonnige’ verhalen, terwijl Nederland toebedekt wordt door een witte deken. Ik denk aan jullie! Spring is coming!

Love you all!!

XXX
Stevie Wonder

  • 06 Maart 2006 - 13:35

    Emilie:

    Ola Steef, klinkt allemaal supah! xx

  • 06 Maart 2006 - 13:44

    Chris:

    hoi lieverd,
    wat een prachtig verhaal! Zal een superervaring geweest zijn.
    Hartstikke stoer ben je. Ben weer trots op je.
    liefs,
    daddy

  • 06 Maart 2006 - 14:46

    Linda:

    Ja steef je bent heeeeel STOER!! hihi.. Klinkt echt allemaal helemaal geweldig!

    Kus Lin

  • 06 Maart 2006 - 16:23

    Pitoe:

    Ik ben trots op je schatje en ik mis je xxx Pitoe

  • 06 Maart 2006 - 16:35

    Merel:

    Steefje! Wat gaaf al je verhalen!! Ben blij dat je het fijn hebt! X Merel

  • 06 Maart 2006 - 17:38

    Leonie!:

    He steef,

    Mooie foto he, van Roy in zn blote billetjes?? lekker wit ook...

    Echt een gaaf verhaal hoor van de Blue Room! Ik denk dat ik dr ook nog maar een keer een bezoekje aan ga brengen!!

    Werkse nog, en irriteer roy ook ff voor mij wil je ;)

    XX

  • 06 Maart 2006 - 18:16

    Lily:

    Dit doet me heel sterk denken aan Ushi van Dijk....And they call it puppy looooove....Ik ben verkocht Steef!!!!!!!!!!!! I want those puppy's. There so cute. Van wie zijn ze? 1tje lijkt een beetje op Rody? Ben echt trots trouwens op je rots verhaal en jaloers op de blue room....* zucht * ik ga verder kou kleumend theorie leren....MIS JE! KUS!

  • 06 Maart 2006 - 22:27

    Leen:

    Woooooooow! Dat je dat durft! Heus wel stoer. Ik vind de zonnige verhalen helemaal niet errug. Kan wel een beetje zonnestraaltjes gebruiken hier hoor! Geniet er enorm van! Kijk alweer uit naar je volgende berichtje... maar voor nu... werkse! :P
    liefs Leen

  • 07 Maart 2006 - 13:20

    Corry En Jack:

    Zo...stoer nichie van ons!!!Je vermaakt je best, begrijpen we. Hoef dan ook niet te vragen of je het naar je zin hebt...
    In ieder geval...geniet er van, en veel liefs uit Leiderdorp!!!!!!!!!!!!

  • 07 Maart 2006 - 18:49

    Christine Van 't Wout:

    Hi Steef, klinkt echt leuk joh al die verhalen, volgens mij vermaak je je daar prima!
    Ben wel benieuwd naar de foto's van the Blue Room...
    Have fun nog daar!
    xxx Chris

  • 08 Maart 2006 - 10:24

    Died:

    Erg stoer en ben erg jaloers!! Leuke foto's ook trouwens! Have fun!

  • 10 Maart 2006 - 10:20

    Mootje:

    he ,meisje , ik hoorde dat je online was met jes, heb ik je gewoon gemist!!! nou een hele dikke kus terug ,enne... MISS YOU A LOT,maar ben wel blij dat het goed met je gaat!en ... ik blijf je gewoon volgen op je ontdekkings reis hoor! mocht je een souvenier mee willen nemen voor me?? bij deze.... doe maar een puppy en een beetje zand van het strand!!(hoef je niet meer te verzinnen)haha!! nou ik tel af liefje!dikke kus mo

  • 10 Maart 2006 - 18:18

    Lizette:

    Stoere verhalen Steef! Heb je al bijna weekend? Ik wel! :P xx

  • 10 Maart 2006 - 18:36

    Seborah:

    Hey Steef! Wat een leuk verhaal zeg! Klinkt echt helemaal super daar! Ben toch wel een beetje jaloers hoor! Nog heeel veel plezier! Kus Seborah

  • 12 Maart 2006 - 23:12

    Joyce:

    He Steef!!! Leuke verhalen! En stoer van je duik hoor! Erg leuk dat we je nog even gezien hebben in Willemstad! Wij zitten alweer een week hier, grrr. Beetje heimwee wel...
    Tot gauw weer! Dikke kus van De Martina's.

  • 12 Maart 2006 - 23:12

    Joyce:

    He Steef!!! Leuke verhalen! En stoer van je duik hoor! Erg leuk dat we je nog even gezien hebben in Willemstad! Wij zitten alweer een week hier, grrr. Beetje heimwee wel...
    Tot gauw weer! Dikke kus van De Martina's.

  • 12 Maart 2006 - 23:12

    Joyce:

    He Steef!!! Leuke verhalen! En stoer van je duik hoor! Erg leuk dat we je nog even gezien hebben in Willemstad! Wij zitten alweer een week hier, grrr. Beetje heimwee wel...
    Tot gauw weer! Dikke kus van De Martina's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 56160

Voorgaande reizen:

17 Februari 2006 - 28 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: