CARNAVAL! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Graaf - WaarBenJij.nu CARNAVAL! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Graaf - WaarBenJij.nu

CARNAVAL!

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

28 Februari 2006 | Nederland, Amsterdam

Hola lieverds!

De nieuwe werkweek is weer begonnen! Tijd voor een verslagje van mijn fantastische weekend!!

De vrijdagmiddag leek geen einde aan te komen. Terwijl in het Leidse iedereen zich heerlijk richting Sportcafé begaf, zat Steefje nog op kantoor.. (aaah, zielig! Haha)

’s Avonds was hier de tienerparade; een onderdeel van het carnaval. Het was hartstikke gaaf! Zoooveel mensen op straat, lekker dansen, drinken, eten. Het leek verdomd veel op 3 oktober, maar dan warm. :D Haha! Ach.. Je kan me wel uit Leiden halen, maar Leiden niet uit mij! :-)

Zaterdagmiddag lekker voor het eerst naar het strand gegaan: MAMBO BEACH! Nou wat denk je; ik heb nog geen voet op het strand gezet, begint het toch een partij te storten! Ongelofelijk. Alsof ze alle regen opgespaard hadden en in 1 keer op mij los lieten.. Maar gelukkig zijn het hier maar hele korte buien. Het is echter de hele dag zo gebleven, waardoor ik dus de hele tijd heen en weer moest rennen van mn ligbedje, naar iets wat overdekt was. Geen succes... Na 12 keer heen en weer gerend te hebben, besloot ik dat het zo wel weer mooi geweest was en ben ik maar richting huis gegaan.

Zondag was de grote parade van het CARNAVAL! Helemaal te gek! Kilometers lang zie je alleen maar stoeltjes en zelf in elkaar getimmerde bankjes langs de weg. Overal tentjes en koelboxen. De sfeer is zo goed! Het duurt heel lang voordat de parade daadwerkelijk langs komt, maar tot die tijd wordt er lekker gegeten en gedronken. Als dan de parade eindelijk langs komt...WOW! Zo mooi! Ik heb echt genoten! Iedereen staat op straat te dansen en de kostuums zijn werkelijkwaar prachtig! En een herrie!! :-S Haha. We zijn de hele zondag daar geweest. ’s Avonds had iedereen knallende koppijn van de harde muziek (natuurlijk niet van de drank :-)).

Maandag was echt de beste dag ever! Ik ben met de hele (en dan bedoel ik ook echt de HELE) famillie van Pieter naar het strand geweest. Santa Cruz. Een prachtige baai. Dit doen zij jaarlijks de dag na carnaval. Iedereen had eten en drank meegenomen en tentzeilen en koelboxen en BBQ’s en noem maar op. Geweldig! Terwijl de mannen verse vis aan het vangen waren voor op de bbq, was iedereen aan het zonnen, dansen en drinken. Er werd ter plekke gekookt en geroosterd. Je ziet de palmbomen, ruikt het verse eten, hoort het golven van de zee, voelt de zon branden... Ik voelde me zo gelukkig! Wat een waardevolle dag.. Heel bijzonder. Op een gegeven moment zijn we met een groepje achter de baai, over de dicht begroeide bergen geklommen, op weg naar een andere ‘verborgen’ baai. Heeeeel mooi en een geweldig gezellige tocht: met veel liedjes onderweg. Uiteindelijk 2 hele gave baaien gezien, met een uitzicht! Zo mooi. Gisteravond laat naar huis, iedereen nog lekker even gezommen en heerlijk gaan slapen.

Vandaag op kantoor.. Tja; we moeten weer aan het werk. Maar stiekem verheug ik me nu al weer op vanavond -de afsluiting van het carnaval- de lichtjesparade!! Dezelfde parade als zondag, maar dan ’s avonds met allemaal lampjes. Ik heb er nu al weer heel veel zin in!! Nog maar 8 uurtjes op kantoor... :-s

  • 28 Februari 2006 - 12:35

    Linda:

    Dit klinkt allemaal helemaal geweldig!!! Dat is wat anders dan de carnaval en het weer in Nederland!
    Kusjes lin

  • 28 Februari 2006 - 12:39

    Emilie:

    He babe, binnenkort kom ik die baaien zelf wel even checken...WHAAAAA!!! hoe vet is dat om te zeggen? Nou HEEL vet dus hihi! xx

  • 28 Februari 2006 - 13:20

    Jos:

    He stof!! Vet tof! (hihi rijmt). Lijkt me echt zo cool daar om die mooie baaien te zien. Zoals ik al zei in mijn stukje, ik ben gek op uitzichten hihi. Misschien kom ik ze zelf ook even bekijken, joepie!! Nou heel veel plezier en suc6 op je stage!! Dikke kus van mij

  • 28 Februari 2006 - 17:51

    Jo:

    Mien waar is mijn feestneus, Mien waar is mijn neus, waar is mijn feestneus gebleven....Tsja bij ons is het toch net ietsjes anders haha x

  • 01 Maart 2006 - 10:07

    Lulu:

    Nou zus, Ik vind dat het er bij jou verdomd gezellig uitziet...ik zit hier echt in de kou...het SNEEUWT zelfs ( lees: sneeuwstorm )en moet pas om kwart voor 6 vanavond naar school om theorietoets te gaan maken...MY LIFE SUCKS! ben echt jaloers op je. Have fun daar! ayo dushi! besito!

  • 01 Maart 2006 - 14:20

    Gabrielle:

    Hee stof,
    Vet cool daar!!Kom ik aan met mijn konijnenpak met carnaval!! Was ook gezellig hoor, maar wel erg koud!!
    Dikke kus!!

  • 02 Maart 2006 - 15:25

    Anneke:

    Fantastisch verhaal en foto's, steef! Ik heb net een hele mail getypt, mislukt, kon m niet verzenden. Je houdt m even tegoed, ga eerst een weekje snowboarden!!! xus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 56152

Voorgaande reizen:

17 Februari 2006 - 28 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: