Het verhaal van Emilie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Graaf - WaarBenJij.nu Het verhaal van Emilie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Graaf - WaarBenJij.nu

Het verhaal van Emilie

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

01 April 2006 | Nederland, Amsterdam

Hi lieverds,

Het is vandaag zaterdagmiddag en daar zit ik dan weer. Helemaal alleen achter de computer. Eem is inmiddels weer veilig geland in Nederland en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik haar nu al een beetje mis.. We hebben een heerlijke 8 dagen met elkaar beleefd, om nooit meer te vergeten!! Bij wijze van afscheid is het verhaal hieronder een 'stukje uit het dagboek van mevrouw de Neree tot Babberich'. Het spijt me zeer dat het wederom zo’n gigantisch lang verhaal is, maar we hebben dan ook heel wat meegemaakt. Vanaf nu zal ik de verhalen echt wat korter gaan maken. :-)

EMILIE:
“Laat ik beginnen met te zeggen dat het hier echt heeeeeeeeel vet is. Ook erg relaxt allemaal, wat met mijn haastige gedoe nogal eens lijdt tot bezwete frustraties, maar als je er eenmaal een paar daagjes zit, leer je het te waarderen. Curacao is namelijk niet zo heel groot, dus als je je haast ben je ergens max 5 minuten eerder. Anyway, jullie hebben gelezen dat het weekend helemaal super was. Heb erg genoten van onze flamingo tocht, en ook erg van ons avondje Mambo (al was steefnanie een beetje ziek). Ik ben er nu inmiddels wel echt achter....ik val niet op Antillianen. En misschien zijn ze wel super lief-leuk-geil-knap-goed in-en nog veel meer (als ik die blonde neger hier moet geloven), maar het is gewoon niet mijn ding. Enfin, in de Mambo maar opzoek naar lekkere studentjes, maar helaas pindakaas, niks in mijn smaak. En als je zo snel verbrand als ik (lees kreeft), dan staat dat bij de eerste " bloos" ook niet erg chamant natuurlijk. Het lijkt meer op een potje tomatensoep die overkookt...

Blue Curacao en ik (en een blanke belg die praatte alsof hij uit het oerwoud van Suriname kwam, hij zei zelfs "luister swa" tegen me :-S) hebben nog een hele leuke avond gehad en ook Steefnanie genoot naast mij met Spa Blauw en een lief negertje van 17 die Remy heette (agossie).

Maandag moest Madame de Graaf naar der enorm gezellige stage, dus besloot ik alle vrouwenblaadjes uit de kast te trekken en me eens te gaan verdiepen in de wereld van de glitter, glamour, glossy en cosmo. Met Wim en de hondjes naast me in het zonnetje kon de ochtend niet meer stuk. Toen zijn Steef en ik smiddags gaan lunchen bij Bon Tapas en s avonds naar Lucille, de mamma van Pieter (en de rest :-) ) . Erg gezellig en een heerlijke Nederlandse pot gegeten a la " Antilliaans". Erg voedzaam. Mocht ook wel weer na al het mega gezonde gesnack (chips en cola a la de Neree en la de Graaf).

Dinsdagochtend heb ik met Wimmemans boodschappen gedaan en werden wij heel lief geholpen door allemaal jongens die werkelijk 6 plastic zakjes gebruikte voor drie tampons en fruitsalade. Vervolgens brengen ze het naar de auto, vangen een piek, en dan krijg je een dikke prodent-smile naar je geslingerd. Dag weer goed, dacht ik zo.

Smiddags weer gaan lunchen met Steef en daarna was het tijd voor een kleurtje. Ik geef namelijk licht hier op het eiland en het werd tijd voor wat verduistering. Met factor 15 in de aanslag begaf ik mij naar het zwembad. Nou ben ik ietsiepietsie ongeduldig, dus na een uurtje had ik het ook wel weer gezien. Licht gekleurd als ik was (:-S) gingen Steef en ik daarna gezellig borrelen. Daarna zijn we naar Mambo gegaan waar we met Anouk en Pauline een hapje gingen eten. Grapjes vlogen over de tafel...Steef en ik kwamen tot de conclusie dat Lelystadearennezen niet veel gewend zijn!

Er draaide ook een film, maar we zagen wat bloed, blauwe plekken en een hoop geweld, dus besloten maar weer naar huis te gaan (amateurs!). Op de terugreis gingen we nog even tanken. Nu denk je, ja en? Nou, dat is voor twee blondjes een hele lastige klus..... details zullen we jullie besparen. We waren ook nog getuige van een enorme (lees kleine) botsing. Ik schreeuwde over het tankstation, KIJK STEEF, BOTSING WHOEHOE!!!! maar was ffies vergeten dat ze daar ook Nederlands verstaan. Et voila, met een rood hoofd vervolgde wij onze weg naar huis. In de auto bespeurde wij een enigzins verotte graf-geur van de knoflook, dus besloten we die avond maar met de billekes tegen mekaar aan te slapen om verdere misselijkheden te voorkomen.

Woensdag gingen Wim en ik smorgen met een vette onderzee-boot-achtig-ding vissen kijken. Deze boot was met name voor gehandicapte of mensen met duik-vrees. Nou behoor ik meer tot de eerste dan de laatste groep met mn trommelvliezen als gatenkaas, dus dit leek mij de ideale gelegenheid om ook eens wat visjes te spotten. Helaas voor ons was er een " eclips", dus geen vissen te zien, want het water was volledig troebel. Vraag met niet naar de precieze reden, ik versta geen papiaments... :S.

Daarna zijn we wederom naar de Boca Pistol gegaan (klaarkomende zee, welke naam je prefereert) en daarna gaan lunchen met Steef. Die overigens zeer te spreken was over haar gezellige baas. Ik wreef stiekem in mn handjes met Trui... om het op zn Kwiks te zeggen: oei oei oei.... "Vinger" voor gezellige stages, " Middelvinger" voor #$%$&^%HE^&.
Smiddags hebben Technoboy en ik nog even lekker aan het zwembad gelegen, mijn kleur neigt inmiddels al iets naar...jawel......bruin!!! Whoehoe.”

So far, de update van Eem. :-D Donderdag hebben we echter pas echt iets beleefd om nooit meer te vergeten: We zijn met dolfijnen gaan zwemmen!! Het was zo gaaf. Eerst kregen we een korte instructie en daarna mochten we met 6 mensen het water in. We hadden 2 volwassen dolfijnen en 1 baby-dolfijntje. Zo schattig!! We hebben zowel met ze mogen zwemmen, als aaien en spelletjes doen. Ze lieten we ze zingen, rondjes draaien, ons nat spetteren, over ons heen springen etc. Ook mochten we een ‘drive’ doen. Je moest in je eentje in het water liggen, bepaalde signalen geven en dan kwamen er vanachter 2 dolfijnen hard aangezwommen, die je dan bij hun rugvinnen moest grijpen. Als je dat goed deed, werd je heel hard meegetrokken! SUPER GAAF! Het ging alleen zo hard dat ik tijdens de drive mn bikinibroekje verloren ben.. :-s Hihi. Oepsiefloepsie! En het allerleukste nog wel was dat alles op film en foto vastgelegd werd, dus dat later op groot scherm de DVD afgespeeld werd waarbij mijn blote billetjes te zien waren!! Haha! Ach,.. je moet ergens de aandacht mee trekken. ;-)

’s middags nog wat rondgelopen in Sea-aquarium en eindelijk een flamingo van HEEL dichtbij gespot! Daarna naar huis. Daar heeft eem heerlijke pannenkoeken staan bakken die we meegenomen hadden naar Bon Bini Beach. Het zou onze laatste avond samen zijn, dus leek het ons leuk om onder het genot van een hapje en een drankje, samen de zonsondergang te gaan bekijken..
Wij helemaal ge-installeerd op onze lichtbedjes, met pannenkoeken, stroop, bestek, drank en camera. Gaat eindelijk na lang wachten de zon onder; worden we van het strand afgesodemieterd!! Jaaaa daaaaaaaaaaaaag! Niet te geloven. Tegen de tijd dat we op het volgende strand aangekomen waren, was het pikkedonker! Inmiddels van anoukje ook gearriveerd en hebben we dus alsnog –op de tast- onze pannenkoeken aan zee op gegeten. :-D Het was me het dagje wel..

Vrijdag was eem’s laatste dagje. Smorgens in de herkansing, samen met Wim en Hans op de semi-sub (= dat onderwaterding voor gehandicapten en niet-duikers die toch vissen willen zien :-D). We hebben een ontzettende lol gehad, maar of dat door de boottocht kwam??... Na de vaartocht zijn Wim en Hans weggegaan, en hebben eem en ik nog eventjes op het strand van de gezusters Hilton gelegen. Nog van een laatste aardbeien-smoothie en lunch genoten en toen zat het er toch echt op. Snel naar huis, douchen en op naar Hato Airport! Na 2 uur vertraging kon Eem dan eindelijk echt op haar vliegtuigje stappen en wat warmte meenemen naar nederland.

En hier zit ik dan nu. Tis een stuk stiller zonder eem.. Maar, niet getreurd, want vanaf volgend weekend ga ik verhuizen naar Anouk! Vanaf vrijdag ga ik officieel in het Van der Valk plaza wonen en worden Anouk en ik huisgenootjes! JOEPIE! Ik hou jullie op de hoogte!!

Heel veel liefs,
STEEF!

  • 01 April 2006 - 20:18

    Leen:

    Zie het allemaal voor me! Vooral dat bikinibroekje... hahaha... Lekkere actie Steef! :D
    Dikke kus

  • 01 April 2006 - 20:30

    GooSe:

    Dus toch een foto in bikini?!?!?!? ;-);-):-);-):-)

  • 02 April 2006 - 20:09

    Daniel:

    gezellige hoor! daar heb ik wel 700 euro voor over om er 2 weken vakantie te vieren.....in mun eentje

  • 02 April 2006 - 21:27

    Died:

    Veel succes met verhuizen Steef! En die foto's blijven super vet!! Wanneer komt waterworld 2 starring La Nerée uit?

  • 03 April 2006 - 07:26

    Emilie:

    Technoboy is een DJ schat...niet Hans..haha, al vind ik hem ook heel leuk bij het zwembad! Ik ga even door mn mails :)
    xxx

  • 04 April 2006 - 15:55

    Christine Van 't Wout:

    Heey Steef, weeeeeeeeeeeeeer een leuk verhaal, houdt het nou nooit eens op haha, nee hoor grapje, echt leuk om te lezen!! Zo vermaak ik me toch nog een beetje tijdens m'n stage ;-)
    Gezellig dat je samen met Anouk gaat wonen, zal wel 1 groot feest worden daar met z'n tweetjes! Geniet ervan samen! xxx

  • 08 April 2006 - 14:45

    Pauline!:

    Hey Steef!
    Vanavond lekker in je nieuwe huis slapen.. Veel plezier vandaag bij blauwbaai.. Het is hier super koud! Pas goed op mn poekie..
    Enne.. Hoopi boon he.. ;-)
    Kus van Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 56141

Voorgaande reizen:

17 Februari 2006 - 28 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: