De stage is begonnen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Graaf - WaarBenJij.nu De stage is begonnen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Graaf - WaarBenJij.nu

De stage is begonnen!

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

22 Februari 2006 | Nederland, Amsterdam

BON DIA DUSHIS!

Hier is dan alweer een nieuw verhaal van mij! Tja; ik probeer het toch zo goed mogelijk bij te houden hoor. Maar helaas beschik ik hier nog niet over een eigen computer. Ik offer dus nu mijn pauze op om jullie even op de hoogte te stellen van mijn leventje hier.

Allereerst wil ik iedereen even bedanken die mij ge-smst heeft op mn Antilliaanse nummer. JA! Hij doet het wel, maar ik kom er pas net achter dat de smsjes die ik jullie terug gestuurd heb, niet aangekomen zijn. Ik schijn alleen naar Vodafone te kunnen smsen.. handig weer hoor. Maar ik kan dus wel alles ontvangen!

Gister was mijn eerste echte stagedag! Moet eerlijk zeggen dat ik het toch wel een beetje spannend vond.. Wist niet zo goed waar het was en wat ik er nu eigenlijk van verwachten moest; blijft altijd even raar, maar het ging juist heel goed! Ik was er al heel vroeg (lees: TE vroeg) en heb toen met mijn baas Ed Craane kennis gemaakt. Hij heeft heel lang zitten praten over wat hij hier doet, wat hij van de gemiddelde Curacaoenaar vindt, wat hij meegemaakt heeft hier en met wat voor projecten ik me bezig zal gaan houden. Vervolgens heeft hij me heeeeeeeeeeeel veel leesmateriaal gegeven, waar ik nu nog steeds mee bezig ben. Haha. Tja; de welbekende ‘inleesweek’ op stage.

Vervolgens heb ik mijn twee collega’s ontmoet. Het zijn twee hele lieve jongens Roy (19) en Jip (20), waar ik nu al erg mee kan lachen. Ik voorzie dan ook absoluut geen problemen met ze. Wat betreft Ed,.. is tch een verhaal apart. Ik blijf gewoon wat op mn hoede bij hem en wacht een beetje af hoe dat zal lopen. So far, so good.. Over het kantoor: Hij is net verhuisd met Dutch Dream naar dit kantoor. Het zit midden in de stad: wat super gezellig is! En het is behoorlijk groot. Er staat alleen nog helemaal niks in... Zelfs niet genoeg stoelen. Ik heb dus geen bureau of computer en zit nu in een oude bruine, vieze bioscoopstoel. Hihi. Ach ja,.. beetje improviseren. (ja Kwik-meiden: een bij- en hoofd-kantoor bestaat hier helemaal niet!!)

Ik begin ’s morgens om 08.00 uur. Heb ‘s middags een uur pauze en werk dan weer tot 17.00 uur. Gister tussen de middag hebben Roy en Jip me meegenomen naar hun studentencomplex, waar nog zo’n 60 andere studenten wonen.. Wat een ranzige boel is het daar!! :-S Ben toch wel heel erg blij met mijn appartementje! Ook al moet ik veel vroeger opstaan dan zij, omdat zij er naast wonen en ik niet. It’s all worth it: believe me!

Gister heb ik eindelijk Anouk (studiegenootje/vriendinnetje!) gezien! Ik stond op het veerpondje te wachten om naar mijn werk in Punda te gaan, komt zij net van hetzelfde pondje af! Helemaal te gek om haar aan de andere kant van de wereld te zien!! :-D

Wat betreft het weer: het regent hier elke dag en is nog best wel veel bewolkt.. Hmm.. Wel jammer. Maar ik ga natuurlijk niet klagen! Want verder is het hier hartstikke warm en schijnt de zon natuurlijk regelmatig! Maar,.. vandaar nog geen foto’s van mij op deze site! :-) Veeeeeeeel te wit nog.. hihi.

Nou lieve schatten! Het wordt weer tijd om af te ronden. Ik kan nog wel uuuuuuuuren doorschrijven, maar ik zal jullie sparen.. :-) Hoop dat bij jullie ook alles goed gaat!

  • 22 Februari 2006 - 16:38

    Lizette:

    Klinkt leuk allemaal Steef!! :)

  • 22 Februari 2006 - 17:39

    Died:

    Leuk om je verhalen te lezen Steef! Super dat je het goed kunt vinden met je collega's, das natuurlijk erg belangrijk ;-)
    Hier is het grijs en ik hang regelmatig onder mijn tl-balk als lichttherapie :-)
    Have fun!

  • 22 Februari 2006 - 18:38

    Lily:

    Nou je kan er natuurlijk op wachten dat ik wat over die prachtige kindjes zeg! Wat een scheetjes! Nou nu ik de foto's erbij zie, zou ik ook wel weer heel graag terug willen. Met name toen ik chica, sparky, lotje en rody zag! Zo liiiiiief....Ben wel blij om te horen dat je leuke collega's hebt en naar mijn idee heb je het nu alweer helemaal naar je zin! Wat het weer betreft kan ik alleen maar zeggen: Been there done that! Nou meid, we horen snel van je en ik geniet van je verhalen..nu al! Have fun you! ayo dushi! un beso de tu hermanita!

  • 22 Februari 2006 - 19:33

    Pitoe:

    Ik blij dat je zo positief blijft schat, ik weet zeker dat je het super doet en dat je het naar je zin hebt. Ik heb zo'n zin om naar je toe te komen maar dat duurt nog even. Ik mis je heel veel kusjes Pieter xxx

  • 22 Februari 2006 - 19:50

    Died:

    Leuk om je verhalen te lezen Steef! Super dat je het goed kunt vinden met je collega's, das natuurlijk erg belangrijk ;-)
    Hier is het grijs en ik hang regelmatig onder mijn tl-balk als lichttherapie :-)
    Have fun!

  • 22 Februari 2006 - 20:41

    Linda:

    Hey stoffel!! Klinkt helemaal goed toch!! Echt iets voor jou een oude vieze stoel! En HARTSTIKKE leuk dat je Nok bent tegengekomen. Ben zo jaloers op jullie!! kus lin

  • 23 Februari 2006 - 03:51

    Rowena Ozzie:

    MOPPIE!! jeetje wat een verhalen allemaal!!! bagger van je vlucht zeg!! ik weet namelijk precies hoe het is om zo lang in een vliegtuig te zitten hihi! wel heerlijk he dat weer!!! geniet er hier ook vollop van!! lieve meis geniet ervan want dit wordt echt de tijd van je leven!!! ik mis jou ook heel erg!!! hou me op de hoogte van alles mop!!! hele dikke zoen roween
    ps: gister had ik hier pool party en heb een fles martini mee genomen! dus 1-0 voor mij!

  • 23 Februari 2006 - 08:06

    Emilie:

    he Steef en HALLO ROY....oei oei oei! hihi! Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt, kun je een beetje die f*@#%#!$% reis vergeten! Have fun steamy, xx

  • 23 Februari 2006 - 10:13

    Gab:

    Hee stofje,
    Geweldig dat je Nok bent tegengekomen!! Ik ben zo benieuwd hoe het daar is!! Zal er nog wel achter komen! ohoh, stage in NL begint al saai te worden!! aaahhh wordt vervolgd!!
    Dikke kus!!

  • 23 Februari 2006 - 16:38

    Lizette:

    Steef!!! Die foto's!!! Ohh, ik geloof dat ik jaloezie voel opkomen! xx

  • 23 Februari 2006 - 19:05

    Dushi Chica:

    HALLO ROY owww die swa is dushi!! Ayayay

  • 24 Februari 2006 - 12:00

    Emilie:

    Niet zo he ;)

  • 26 Februari 2006 - 15:14

    Bertina Rijsbergen:

    Hi Steef,
    we zijn net terug van een weekje skien!Beetje contrast met de warmte bij jou!28 maart gaan we naar Bali on second honeymoon!hoop dan wel een betere vlucht te hebben dan jij!!veel groetjes uit Leiderdorp en een zoen! Rob en Bertina

  • 27 Februari 2006 - 15:02

    Emilie:

    En jawel, ik heb GEBOEKT!!! 22 maart tot 1 april... VET HOOR!!! heb er mega veel zin in, gaan feesten zoals we dat hier in het hoofdkantoor kunnen :) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 56142

Voorgaande reizen:

17 Februari 2006 - 28 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: