Wat een vlucht! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Graaf - WaarBenJij.nu Wat een vlucht! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie Graaf - WaarBenJij.nu

Wat een vlucht!

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

20 Februari 2006 | Nederland, Amsterdam

Halloooo!

Eindelijk dan een berichtje van mij! Jullie hebben geen idee hoe blij ik ben dat ik nu daadwerkelijk ook op Curacao zit en een computer gevonden heb, waarmee ik jullie even kan updaten.

Donderdagnacht/vrijdagochtend vroeg stond ik met pap, mam, Lily en Pieter op Schiphol. Bij het inchecken ging het al mis.. Ze deden moeilijk over mijn ticket en ik moest ter plekke een retourticket kopen. Daarna afscheid nemen. Viel me toch behoorlijk zwaar.. Maar helaas is dat ook een onderdeel van weggaan. Vervolgens door allerlei controles: namen ze mn handbagage in. Was toch te zwaar! BALEN! Want daardoor had ik in het vliegtuig niet alle spullen die ik nodig had. Maar ok. Ook dat is wel te overzien. Toen mochten we eindelijk (veel te laat) boarden. De vlucht duurde heel erg lang (ipv 9 uur naar Curacao, duurde het 10,5 uur voordat we uberhaupt op Aruba waren). De vlucht was gelukkig wel erg gezellig!! Heb veel leuke mensen ontmoet. Eenmaal op Aruba moesten we 1,5 uur stil staan om te tanken. Daarna zouden we doorvliegen naar Curacao. Dus toen we na 1,5 uur klaar waren om op te stijgen, was ik blij dat het er bijna op zat. Ik was inmiddels al (ruim) 12 uur onderweg en begon zo langzamerhand wel de behoefte te krijgen om dat vliegtuig eens te verlaten.. De opstijging werd echter afgebroken en we bleven aan de grond. Ergens in de cockpit was een lampje gaan branden die dat normaal niet hoorde te doen. We mochten niet opstijgen voordat het hele vliegtuig gecontroleerd was. Na 2 uur (zonder eten, drinken, airco en toilet) gewacht te hebben in een kokend heet vliegtuig, zouden we opnieuw proberen op te stijgen. Duizenden schietgebedjes, maar het mocht niet baten.. Weer konden we niet opstijgen. Ik wist toen nog niet dat dit het begin was van een heleboel ellende.. Uren hebben ze ons in het vliegtuig laten zitten. Pas lange tijd daarna konden we het vliegtuig verlaten en moesten we op het vliegveld (lees: piepklein vliegveldje met bijna niets) verblijven. We mochten het niet verlaten. Tot 22.00 uur (nederlandse tijd: 03.00 uur) hebben ze ons daar laten zitten zonder informatie. Uiteindelijk werden we naar hotels gebracht en bleek dat we de nacht daar door zouden moeten brengen. Om 01.00 uur ‘s nachts heb ik toen eindelijk eventjes kunnen slapen. Gelukkig zat er in het vliegtuig een jongen die ik nog ken van de middelbare school met zijn familie. Ik kon bij hun op een kamer. Anders had ik op het vliegveld moeten blijven. Na een korte nachtrust moesten we ’s morgens vroeg ons weer melden want we zouden terugvliegen. Maar ook dat ging niet door: ze hadden de verkeerde vliegtuigonderdelen ingevlogen.. We zouden dus de hele dag op Aruba moeten blijven. In pricipe niet gek: maar op deze manier was het niet leuk. Al na een paar uurtjes moesten we het hotel verlaten en werden we weer overgeplaatst naar een ander hotel. Iedereen was nog steeds kapot van de reis en het heen en weer gesjouw. Ben wel een beetje bijgekomen op Aruba, maar die nacht werden we weer uit ons hotel gehaald (kortom: weer geen slaap). We zouden dan eindelijk echt gaan vliegen. Enfin: wij op het vliegveld, inchecken, alles. Hebben ze ons (200 man) daar de hele nacht laten zitten. Zonder eten, drinken en info! We hebben geprobeerd daar wat te slapen. Sommigen op de grond. Kleine kindjes, oudere mensen, mensen die naar een begrafenis moesten.. iedereen was kapot en emotioneel. Ze hebben ons daar tot 07.00 uuur ’s ochtends laten zitten!! DE SCHOFTEN! En toen eindelijk, na ruim 41 uur vastgezeten te hebben op Aruba, vlogen we dan echt naar Curacao.. Pfft! Ik KON niet meer. Ik heb me echt lang niet zo slecht gevoeld als gisten. Gelukkig werd ik opgehaald van het vliegtuig. Ik heb wat gegeten en ben toen 3 uurtjes gaan slapen. Daarna ben ik lekker mn tas uit gaan pakken en mn appartementje een beetje gaan inruimen. Heerlijk gezwommen en ’s avonds bijtijds naar bed. Heb suuuuuuper lang geslapen, maar voel me nou weer helemaal fit! Heb net boodschapjes gedaan en ga morgen beginnen aan mn eerste stagedag! Ben er helemaal klaar voor.

De temperatuur hier is heerlijk. Ik geloof dat ik hier wel aan kan wennen.. Ik mis nederland wel een beetje (zeker toen ik me zo ellendig voelde op Aruba), maar hoop dat de heimwee snel wegtrekt. Als ik eenmaal werk, zal ik het te druk hebben om continu aan Nederland te denken. Ik mis jullie wel hoor! En vind het erg fijn dat jullie zo veel aan me denken en me van die lieve berichtjes sturen. Daar ben ik jullie erg dankbaar voor.

Sorry voor dit hele lange bericht! Ik zal proberen het de volgende x wat korter te houden en hoop jullie dan al wat meer te kunnen vertellen over mijn leventje hier!!

Heel veel liefs!
Steef

  • 20 Februari 2006 - 17:28

    Jo:

    Mozes kriebel wat een reis zeg. Blij dat je er nu wel bent dan! En goed om te lezen dat je leuk je apartementje hebt ingeruimd enneh je klinkt opgewekt, dus das mooi. Kus x

  • 20 Februari 2006 - 17:39

    Linda:

    Zo een reis heb jij weer hoor stof... zat je niet in een schoonmaakvliegtuig?? ;-) Grapje stof, moet je toch blijven pesten ook al zit je daar!! Ben benieuwd hoe je eerste stagedag gaat worden. Succes iig!!
    Kus lin

  • 20 Februari 2006 - 17:42

    Mike:

    Hey dushi,je hebt alvast een voorproefje dat de" TIJD" daar in de tropen niet zo belangrijk is.Erger je daar maar niet teveel aan,dan zul je zeker een wonderfull time hebben daar op dushi corsow.veel liefs

  • 20 Februari 2006 - 17:49

    Leen:

    Ach meisje toch!! Wat een klote start!! Nou lekker dat je er bent en alleen maar naar de (onwijs) zonnige kant kijken hoor! Lijkt me wel balen dat je nu gelijk moet beginnen en dus niet even een dag hebt kunnen tutten! Maar t wordt vast super allemaal. Hopen dat alleen de start zo was. In ieder geval kan de rest alleen maar beter worden.. hihihi...
    Leuk juist lange berichtjes. Tot snel! Kus voor Joy, Ray en Gaya als je ze ziet/ spreekt. liefs Leen

  • 20 Februari 2006 - 17:54

    Lizette:

    Eindelijk! Je bent er!! Ga lekker genieten!! xx

  • 20 Februari 2006 - 17:55

    Aad Van Der Luit:

    Je boek komt er aan heb ik begrepen. Het was een roman maar is nu een triller! Pas goed op jezelf en ... het komt allemaal goed!

  • 20 Februari 2006 - 18:45

    Gabrielle:

    Stof!! NEEEE dat had jij weer! Ik hoop dat je eerste stagedag de reis een beetje goed kan maken! Wat een ramp!! Ik hoop niet dat mij hetzelfde te wachten staat!!
    Have fun,

    Kus Gab

  • 20 Februari 2006 - 19:08

    Pap En Mam:

    hoi lieve stefie,
    we hebben al heel veel telefonisch contact gehad maar we zijn nu blij dat je je draai weer een beetje begint te vinden.
    Voor morgen veel succes bij Ed. Het zal zeker succesvol worden.
    groetjes aan Hans & Dick
    liefs Daddy en mommy

  • 20 Februari 2006 - 19:29

    Lily:

    Hai liefste zusje van me,
    Wat een ellende. Vond het zo rot voor je, maar vooral zo frustrerend dat wij vanuit hier je niet konden helpen. Maar gelukkig ben je nu op dushi corsow en hoop dat je een toptijd tegemoet gaat. Het is hier ijskoud, dus....misschien helpt dat je al wat meer van je heimwee af. Geef een kus aan de honden en aande familie van mij! en...vergeet vooral jezelf geen dikke knuffel en kus te geven! Ik hou van je en mis je heel erg!

  • 20 Februari 2006 - 20:23

    Dor & Henky:

    Lieve Steef,
    Blij te horen dat je dr eindelijk bent. Had e.e.a. al vernomen dat de reis niet vlekkenloos verliep en dat je op Aruba was gestrand. Nouja, 1 ding scheelt, strand zat daar maar je had er niets aan.
    Gelukkig ben je uiteindelijk wel HEEL aamgekomen en dat is dan weer het positieve drvan.
    Mag ik raden..... heb je met ArkeFly gevlogen??
    Nouja, maakt niet uit,
    Geniet vanaf NU. Bedankt voort bericht. Sterkte en heel veel XliefsX

  • 21 Februari 2006 - 00:52

    Died:

    Lieve Steef,
    Wat een klote reis! Dikke pech! Blijf vooral lange stukken posten, dat is alleen maar leuk. Hier is het koud dus geniet van het weertje daar. Ik ben erg benieuwd hoe leuk je stage wordt. Maar dat lezen we snel hier ;-).
    Have fun and take care!

  • 21 Februari 2006 - 06:33

    Geit:

    Dom dat ze je daar zo op de proef stellen, ze weten nog niet dat je ze gaat inpakken. Volgens mij hoorde de hele trip al bij je stage en ben je stiekem getest. Hoop dat de rest voorspoediger gaat, aan het weer en je persoonlijke instelling zal het niet liggen. Wel een beetje gemeen jou daar naar toe te sturen, denken ze daar allemaal dat er hier veel meer van die super lieve mensen rond lopen. Maar ik weet het, er zijn hier ook dorre velden. Have fun ga je weer lezen knf

  • 21 Februari 2006 - 08:12

    Emilie:

    Pffff, wel een behoorlijke steamy reis ;) je weet wat ze zeggen, na regen komt zonneschijn, dus vanaf nu alleen nog maar leuke dingen! Enjoy babe en die lange verhalen zijn juist leuk! Dikke x hot

  • 21 Februari 2006 - 15:42

    Gerda:

    Vlieg er eens uit zeggen ze dan he.. Een vriendinnetje stuurde me laatst een grapje over pARKEerFly. Ach, zo'n gratis stopover op Aruba is toch ook mooi meegenomen. Heel veel suc6 met je stage. Laat horen!
    greetz van ons.

  • 21 Februari 2006 - 18:04

    Christine Van 't Wout:

    Oooooooh men, wat een verhaal! Hopen dat de rest van je stage beter gaat, maar dat zal wel lukken daar op Curacao! Heeeeeel veel plezier, geniet ervan!! Dikke kus Chris

  • 22 Februari 2006 - 10:10

    Oma En Opa:

    Lieve Steef,
    Geweldig, meissie,zoals je ons hebt verteld,hoe de reis is verlopen.
    Oh,oh,wat is dat verschrikkelijk geweest.
    Maar,heerlijk, dat je al weer wat tot rust hebt kunnen komen.
    Ga d`r maar lekker van genieten en heel veel succes.
    Veel liefs .
    oma en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 56149

Voorgaande reizen:

17 Februari 2006 - 28 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: